Wijzigen of opzeggen
U kunt uw abonnement wijzigen of opzeggen via uw eigen online klantomgeving:
Veelgestelde vragen
Vragen over (het aanvragen van) abonnementen
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Vragen over het invullen of wijzigen van gegevens en de online klantomgeving (mijnmaatjeinzeeland.nl).
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Vragen over levering en installatie
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Technische vragen en vragen over storingen en toestellen
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Vragen over alarm-meldingen
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Vragen over de organisatie Maatje in Zeeland
-
Hoe kan ik een abonnement nemen op Maatje in Zeeland?
Daarbij helpen we u graag op weg. Met behulp van de keuzehulp komt u erachter welk product en welk abonnement goed bij u past. Wanneer u uw keuze heeft gemaakt, bieden we u automatisch de mogelijkheid om een abonnement af te sluiten.
Bekijk de keuzewijzer -
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Kan ik ook een abonnement voor iemand anders aanvragen (bijvoorbeeld een familielid)?
Dat kan zeker. Een abonnement kunt u aanvragen via de keuzehulp.
Vraag een abonnement aan -
Hoe weet ik welk toestel of welk abonnement er goed bij mij past?
Dat kan via de keuzehulp. Daar vult u in wat uw wensen en mogelijkheden zijn. Dan komt u vervolgens automatisch bij de voor u meest geschikte keuze uit.
Bekijk de keuzehulp -
Hoe kan ik een LifeWatcher aanvragen?
Dat kan via de keuzehulp. Wanneer u hier invult dat u een alarm voor buiten zoekt, komt u vanzelf bij de LifeWatcher uit. U moet dan nog wel kiezen of u een button aan een halskoord of een horloge wilt.
Ga naar de keuzehulp -
Waarom moet ik minimaal drie mantelzorgers opgeven wanneer ik me aanmeld voor een abonnement?
Wanneer u een abonnement neemt dient u minimaal drie mantelzorgers op te geven omdat in de praktijk blijkt dat niet alle mantelzorgers altijd beschikbaar zijn. In geval van nood, moeten we snel iemand naar u toe kunnen sturen. Drie personen is daarvoor minimaal noodzakelijk.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hiervoor zelf vooraf een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Waarom moeten mijn mantelzorgers een huissleutel van mij hebben?
Dit is alleen verplicht wanneer u een abonnement neemt met een personenalarm voor binnen. In dat geval is het van essentieel belang dat de mantelzorgers die u invult op ons formulier u ook daadwerkelijk kunnen helpen wanneer het eropaan komt. Zij mogen niet voor een gesloten deur staan.
Let op: wanneer u een abonnement neemt voor een personenalarm voor binnen, kunt u er ook voor kiezen om de alarmering te koppelen aan een zorgorganisatie. Dit kan alleen als u hierover een contract heeft afgesloten met deze zorgorganisatie. -
Mag ik zomaar mijn abonnement opzeggen?
U kunt direct wanneer u wilt opzeggen via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
-
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Hoe kan ik inloggen in de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vul daar in de inlogvelden uw mailadres en wachtwoord in. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen.
-
Ik heb een wijziging in mijn mantelzorgers. Hoe kan ik dit doorgeven?
Dat kan via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl.
Log in bij mijn.maatjeinzeeland.nl -
Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl. Wat nu?
Ga naar mijn.maatjeinzeeland.nl en vraag daar een nieuw wachtwoord aan.
-
Wat kan ik doen met de online klantomgeving mijn.maatjeinzeeland.nl?
U kunt makkelijk uw gegevens inzien (en indien nodig, kunt u deze ook wijzigen). Ook kunt u storingen doorgeven.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn alarmtoestel is aangesloten of wordt toegestuurd?
We streven er naar om uw alarmtoestel voor binnen na ontvangst van uw aanvraag binnen vijf dagen bij u te plaatsen.
Uw alarmapparatuur voor buiten krijgt u toegestuurd. Wij verzenden doorgaans binnen vijf werkdagen na de aanvraag. De levering is daarna afhankelijk van de partij die het pakketje bezorgt. Houd rekening met zo’n drie bezorgdagen (langer rond de feestdagen).
Vraag een alarm aan -
Hoe kan ik testen of mijn zender nog werkt?
Dat kan heel eenvoudig door de knop van uw zender in te drukken. Het maakt daarbij niet uit of u een binnen- of een buitenalarm heeft. Nadat u de knop heeft ingedrukt, komt u via het spraak-luistersysteem in contact met onze zorgcentrale. Vertel vervolgens aan onze medewerker dat u uw alarm even wilde uittesten. Dan weet deze gelijk dat er niks ernstigs aan de hand is.
Ons advies is om uw alarm één keer per maand uit te testen.
Handig om te weten: bij Maatje in Zeeland krijgen we automatisch een melding wanneer de batterijen van uw alarm binnenkort aan vervanging toe zijn. We sturen ruim voordat het écht nodig is, een technisch medewerker langs die de batterijen vervangt. -
Ik heb geen internetaansluiting, kan ik dan wel een alarmtoestel nemen?
Dat kan. Geen probleem. Voor wie geen internetaansluiting heeft, zijn er toestellen met simkaarten die u ook thuis kunt laten plaatsen. Wanneer u de keuzehulp invult, komt u vanzelf bij deze optie uit.
-
Wat is er nodig voor het aansluiten van een alarmtoestel binnen?
Niets bijzonders. De toestellen moeten worden ingeplugd in een stopcontact. Wél is het zo dat we twee soorten toestellen hebben. De toestellen moeten in uw woonkamer. Als u daar een vaste internetverbinding heeft, kunnen we een standaardtoestel installeren. Heeft u dit niet, dan plaatsen we een (iets duurder) toestel met een simkaart.
-
Mijn alarmtoestel doet het niet, wat moet ik doen?
Meld het bij ons via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl en wij zorgen dat een eventuele storing wordt opgelost.
-
Ik wil een personenalarm voor binnen. Wat is het verschil tussen een toestel met een simkaart en de andere toestellen voor binnen?
Voor een toestel met simkaart is er geen vaste internetverbinding nodig; voor de andere toestellen wel. Aan een toestel met simkaart zijn hogere kosten verbonden. Als u de keuzehulp invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Wat is het verschil tussen een toestel met simkaart en een LifeWatcher?
Een toestel met simkaart is een personenalarm voor binnen (met een bereik van een paar meter rond uw huis). Een LifeWatcher is een personenalarm voor buiten waarmee u overal verbinding met ons kan maken. Met behulp van GPS wordt uw locatie bepaald zodat we kunnen zien waar u bent. Als u de keuzewijzer invult, komt u vanzelf uit bij het toestel dat het beste bij u past.
-
Ik ben mijn personenalarm of zender kwijt. Wat nu?
Als u ze kwijt bent en niet meer kunt vinden, kunt u bij ons een nieuwe aanvragen. De kosten worden bij u in rekening gebracht.
-
Kan ik met m’n eigen mobiele telefoon alarmeren?
Dat kan helaas niet. Wij werken met een beperkte set toestellen die wij hebben geselecteerd omdat ze goed samengaan met de techniek van onze zorgcentrale.
-
Is het erg wanneer ik per ongeluk een melding maak door de alarmknop in te drukken?
Dat kan iedereen overkomen en is helemaal niet erg. Meld wél direct zodra u contact heeft met onze medewerker op de zorgcentrale dat er niets aan de hand is. Dat is voor ons een hele geruststelling.
-
Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?
Deze informatie kunnen we verstrekken aan u als klant of aan uw eerste contactpersoon.
-
Ik heb een vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Heeft u een abonnement bij Maatje in Zeeland, dan kunt u ons het makkelijkst bereiken via uw eigen online klantomgeving: mijn.maatjeinzeeland.nl. Heeft u nog geen abonnement? Dan kunt u ons een mailtje sturen op info@maatjeinzeeland.nl. Telefonisch zijn we beperkt beschikbaar U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bellen op 0118-551215.
-
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Deze zijn online beschikbaar via deze link naar de algemene voorwaarden.
-
Ik wil mijn alarmtoestel installeren - waar vind ik instructies?
Instructies voor het installeren voor uw alarmtoestel en een handleiding voor de LifeWatcher vindt u op de pagina installeren.
-
Ik zoek een handleiding voor het LifeWatcher-buitenalarm. Waar vind ik die?
Er staat een uitgebreide handleiding van de LifeWatcher in PDF online.
Bekijk de handleiding
Heeft u een alarm voor binnen waar u meer over wilt weten? Dan kunt u onze handige filmpjes met uitleg over de installatie bekijken op de pagina Installeren. -
Ik wil mijn rekening(en) inzien in de online klantomgeving mijnmaatjeinzeeland.nl. Kan dat?
We hebben een online-instructie geschreven met daarin uitleg over hoe u uw rekeningen online in kunt zien.
Bekijk de onlineinstructie -
Moet ik een mantelzorger óf een zorgorganisatie opgeven als contact in geval van nood?
Lees de informatie op de pagina Mantelzorger of zorgorganisatie om te kijken wat het beste werkt in uw situatie.
Met Maatje
sta ik er nooit alleen voor.